Stakmaskinen

Fick världens finaste adventspaket av mamma. En SID-plånka!

Att börja dagen med ett träningspass ger mycket energi. Mammsen kom hit och vi körde ett riktigt härligt egenkomponerat pass. Efter ett träningspass passar en frukt&grönt-juice perfekt! När vi har börjat dagen på ett såhär bra sätt är vi värda en shoppingsväng. Det var riktigt galet på stan, alla var där!

Prinsessan på slottet

Min syster, Olivia även kallad Ollvass eller prinsessan har startat en hemsida om sitt år i Belgien. Den är riktigt grym och jag rekommenderar verkligen alla att titta in den! Rolig idé med en hemsida med bildgalleri och även en blogg.
HÄR hittar ni en länk till den fina hemsidan.

Den är grön...

Tänk att våran maskin åkte fram idag igen. Idéerna sprudlar om vad som kan göras och inte göras. Dagens juice blev helt klart den nya favoriten. Jag tror att juicen är nödvändig för alla överarbetade hjärnceller som går åt till fastighetsrätten...

Dagens träningspass blev lite utav en besvikelse när stakmaskinen på gymmet var trasig. Det är verkligen en toppenmaskin, den passar perfekt nu när snön hänger i luften.

Rikard den rackaren har dragit till ön och jag ska sköta hushållet själv i några dagar. Har varit själv i 3 timmar och känner mig redan ensam. Tur att jag hittade hans tröja från gårdagen som jag kan sova i!

Röd frisk vinter

Äntligen fick vi den riktiga julkänslan idag när vi besökte NK:s julskyltning. Jag är den som går med näsan tryckt mot rutan precis som alla småbarn runt omkring mig. Årets skyltning var väldigt fin. Blir lika fascinerad varje år!

Dagens vandring på stan var inte bara en finpromenad med föntershopping. Vi har nämligen blivit en juicecentrifug rikare. Vilket även resulterade till ett antal kilo frukt & grönt på Ica.

Efter lite bläddrande i instruktionsboken gav vi oss på kvällens måltid. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad över apparaten. Den slukar allt möjligt och gör det till fin rinnande juice.

Tomteverkstad

29 dagar kvar, julen närmar sig med stormsteg.
Julstjärnan är på plats, adventsljusstaken är redo, julmusiken påslagen, naglarna är julröda och tomteluvan är på!

Idag förvandlades lyan på Sveavägen till en riktig tomteverkstad. Dagens projekt var en julkalender till min favorit med paket, 24st fram till julafton.

En underbar resa

En tidig fredagsmorgon tar jag, min mamma och min morfar flyget till Bryssel. Efter en kaffe och en sup har vi slagit på semestermode. Vi bodde på ett mysigt hotell med trevlig personal och nära till det mesta. Olivia som numera bor i Belgien mötte upp oss. Ännu en tidig morgon blev det när vi tåg tåget till Paris. Ett lyxtåg, 300km/h, 1h och vi var i Paris. Jag har alltid velat resa till Frankrike och äntligen blev det på riktigt. Och oj vilken stad! På en dag bockade vi av det mesta som är av värde att se i den underbara staden.

Väl tillbaka i Belgien igen så besökte vi EU parlamentet, Jubelparken, Grand Place och mycket andra trevliga platser som Bryssel bjuder på. I måndags var det skola för Olivia och vi åkte till Waterloo för att hälsa på henne. Hennes skola= ett slott, det är j*****t coolt! Olivia och hennes söta rumskompis har fixat deras rum superfint.

Ett besök i Belgien betyder mängder av: öl, choklad, pommes och våfflor. Något GI-tänk/grönsaker/nyttigheter finns inte överhuvudtaget i detta land! Så nu, väl tillbaka i vårt avlånga Sverige är det dags att komma tillbaka till lite bättre vanor.

Livet i lagboken

Frescati, hörsal 10, 8:e raden till höger. Det här här jag befinner mig just nu. En aningens ansträngd mansröst dånar i högtalarna i salen. Rösten har pågått i två timmar och kommer fortsätta i ytterligare två timmar. Föreläsningen fokuserar på panträtt... Majoriteten av folket är lika fokuserad som jag just nu.Ärligt talat tror jag att förra civilrättskursen tog kål på oss alla, vi har ingen energi kvar. Detta är livet på juristlinjen!

Å andra sidan är det en väldigt bra studiedag idag, i alla fall för min del. Vi har fått tillbaka familjerättstentan och jag fixade den. Jävligt bra dessutom = 87%. Vilket är mitt bästa resultat hittills!

Rullskidor

Vingligt? Ja, men efter 1,5 mil kände jag mig som en kung. Efter mer än ett års uppehåll från ett pass på rullskidor gav jag mig på det igen. Det är vingligt till en början och väligt jobbigt. Med vinden i ryggen och ett bra sjävförtroende kunde jag inte sluta åka. Ett nybörjarpass slutade med ett monsterpass. Det resulterade till en liten vurpa och skavsår, men gud så värt!