En underbar resa

 
En tidig fredagsmorgon tar jag, min mamma och min morfar flyget till Bryssel. Efter en kaffe och en sup har vi slagit på semestermode. Vi bodde på ett mysigt hotell med trevlig personal och nära till det mesta. Olivia som numera bor i Belgien mötte upp oss. Ännu en tidig morgon blev det när vi tåg tåget till Paris. Ett lyxtåg, 300km/h, 1h och vi var i Paris. Jag har alltid velat resa till Frankrike och äntligen blev det på riktigt. Och oj vilken stad! På en dag bockade vi av det mesta som är av värde att se i den underbara staden. 
 
Väl tillbaka i Belgien igen så besökte vi EU parlamentet, Jubelparken, Grand Place och mycket andra trevliga platser som Bryssel bjuder på. I måndags var det skola för Olivia och vi åkte till Waterloo för att hälsa på henne. Hennes skola= ett slott, det är j*****t coolt! Olivia och hennes söta rumskompis har fixat deras rum superfint. 
 
Ett besök i Belgien betyder mängder av: öl, choklad, pommes och våfflor. Något GI-tänk/grönsaker/nyttigheter finns inte överhuvudtaget i detta land! Så nu, väl tillbaka i vårt avlånga Sverige är det dags att komma tillbaka till lite bättre vanor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0