Nästa steg i tjejklassikern

Jag och mamma har som mål att göra en tjejklassiker. Vi har 2 av 4 steg avklarade och det är nu dags att ladda inför steg 3 som för vår del är tjejvättern. Det är en cykeltävling på 10 mil med start och mål i Motala som äger rum den 6 juni. Det är nu denna tjejklassiker börjar bli lite knivig då jag varken cyklat eller simmat mer än man måste i vardagen. 
Första steget just nu är att införskaffa en cykel som klarar av 10 mil och som även kan användas till skolal/jobb. Jag har varit i de flesta cykelbutiker i denna stad de senaste veckorna och spanat in några alternativ. Det står just nu mellan:
 
  • Cresent femto
  • Merida Crossway striker
 
Cykelskor och cykeljacka har jag redan införskaffat. Ja, ni ser ju temat på mina cykeltillbehör... Det är viktigt att synas i trafiken!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0