Skidor i mitt hjärta

VM-veckan har börjat och det är riktigt ögongodis på tv:n. En riktig talang vi fått i det svenska landslaget är Sina. Hon är ett år äldre än mig och kommer från Malung. Jag tittade upp lite gamla resultat från min skidperiod i livet och det visade sig att vi deltagit i samma tävlingar när vi var mindre, men dock i olika tävlingsklasser. 
 
I 9-årsåldern var min högsta dröm att bli en riktig skidåkare. Jag började när jag var 6 år. Körde första tvälingen, Åsloppet när jag precis fyllt 7 år. Det var ganska seriöst redan vid den åldern. Mycket träningar i veckorna och tävlingar nästan varje helg. Upp tidigt som tusan för att köra till de olika tävlingarna som oftas låg en bit upp. 
Det kliar i hela kroppen när man sitter och tittar på alla duktiga åkare på tv. I år kändes det extra konstigt eftersom Stina, endast 1 år äldre än mig tävlar för Sverige i VM. Jag får känslan av avundsjuka. Tänk om det kunde varit jag?
 
 
Lillsyrran var inte stor när hon åkte sin första poängtävling
 
 
Sommarsäsong, träning på hjul
Läger i Falun. Idag är det VM-arena där vi står
Barmarksläger på Gotland
Minsta & kaxigaste bruden i mitten
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Häll

Hahaha jag dör vad du är gullig!!!

2015-02-20 @ 20:34:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0