Fenomenet


Hejsan alla glada människor! Sista dagen på helgen, och jag är typ död. Nejdå men jag mår inte bra... Sängen är min bästavän just nu. Men jag är ändå inte så trött att man måste sova. Åhhh, hatar att vara dålig.

Inte nog med att det suger att vara dålig så missade jag tjejmilen på skidor idag. Starten var kl13 idag. KUL! När det för en gångs skull blev snö på denna ö liksom.

På tal om skidor, jag fick nöja mig med att titta på ist.

Inatt var det värsta fenomenet som hände i Vancover. Gick och la mig precis när starten gick, men som tur är var det repris idag. Det var 2 x 15 km (klassisk-fristil) Jaktstart - Herrar. Bytet mellan klassiskt/fristil fick Johan Olsson att få värsta försprånget, som mest var det nog +25,6 sek om jag minns rätt. Bakom han var det Hellner och Soedergren som turades om att hålla luckan. Haha, det var roligt att se, snacka om cykeltaktiken!

Sista uppförsbacken är luckan bara några sekunder, på upploppet har vi Hellner som spurtar allt vad han har och VINNER HELA SKITEN! Olsson som ledde hela loppet fick en tredje plats vilket han borde vara stolt över!
Soedergren som hade dåliga odds med högt startnummer och rammlade i början av loppet kom på 10:onde plats- Också väldigt bra!
Nu kan vi verkligen vara stolta över våra duktiga skidåkare! :)

Ikväll får vi hålla tummarna för skidskyttarna!

Se hela loppet:
http://svtplay.se/t/125602/langdskidor

Just nu tittar jag på loppet igen, kommer säkert somna snart ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0