FireEating

Började denna kalla Söndag med att gå på valpkurs med Cimon. Han var riktigt duktig :)

Sen snabbt hem och på med "eldsäkra" kläder. Jag och Kornelia gick till länna för att träna lite eld med Catarina och Karin. Dock var det sämst väder för det... Vinden for åt alla håll och det blev grymt svårt att hålla koll på lågan. Efter en stund övning med de "nya" och stora eldpinnarna tränade vi lite saker utan eld istället. Karin lärde mig lite nya knep med poi. Snacka om att man blir blåslagen i huvudet och överallt när de snurrande bollarna slår mot en när man misslyckas...

Sen gick vi hem igen. Jag gjorde mig iordning för att se kvällens föreställning med Cabaret- Gotlands Musikalkompani. Det var bäst som vanligt som alla andra år :D <3


Tog kort efter träningen...Smarta jag!? hehe
 


Vi använder oss av produkter från salza.
 
Poi & Eldklor

 
Sluk-pinne(trä+aliminium)- fakrir/dans-pinne(stål)



HAHA
Var inne på en hemsida nyss där de hade massa coola eldprylar bl.a hittade jag boken och vad det stog om den.


Fire Eating, A Manual of Instruction (Fire Book)



If you're crazy enough to want to try it, this book can tell you how to take reasonable precautions.
N.B: FIRE EATING IS EXTREMELY DANGEROUS!
We don't recommend this activity at all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0