x2000

Denna vecka, denna dag har svischat förbi. Precis som x2000... Det började med måndag och nu är det liksom Fredag ! Jaja, veckan är ju faktist inte slut, bara skolveckan xD
Den har ju också varit rolig, huvudsaken det iallafall !


Jag har en kort liten barndoms berättelse om just tåg och x2000...
så här var det... När jag var liten bodde jag i Gamla Uppsala, och en bit från min skola och hus hade vi en järnvägsövergång. Det var också ett nytt tåg som hade kommit på den tiden, som hette x2000. Så när jag skulle gå över den där övergången och det var nerfällda bommar och tåget skulle komma brukadade jag först gissa vilket håll tåget skulle komma ifrån, medans jag hoppar på marken och sjunger  "x2000x2000" o.s.v...
Min mormor bodde i stockholm och när hon skulle komma och hälsa på brukar hon ta tåget, medans jag stod och väntade på terminalen brukade jag sjunga, ni vet den här "plingelinge tåget går" fast jag hittade på en liten egen variation.
Redan då tyckte jag det var kul med låttexter och skrev om den låten till nästan alla fordon...
typ: plingelinge brandbilen, ambulansen, bilen, båten... jaaa. allt möjligt !

Konstiga lilla jag kan man tycka. Det roliga är att jag fortfarande kan alla dom där låtarna !


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fina minnen.

2009-03-13 @ 19:26:42
Postat av: Ingvar

På spåret!

2009-03-13 @ 19:28:03
Postat av: malin

kommer ihåg att du sjöng den på klassresan <3<3<3

2009-03-14 @ 19:32:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0