Hela Ölandsveckan

SKIT KUL VECKA!!!!! Inte fören nu när jag sitter framför datan och blogg.se känner jag mig hemma, SKÖNT! Men nu kommer lite om varje dag, njut med mig nu och titta på bilder och text. Det kommer att bli super lååååångt!

Dag 1. -
Vi åkte med båten till Oskarshamn sedan var det en buss som stod och väntade på oss, sedan var det mot Öland som gällde. Gitarren var med på bussen och det var allsång såklart! Värsta coolt när vi åkte över bron ju! Vi åkte till Hornsjönspansionat där vi skulle bo. Jag, Diana och Embla fick en mysig liten stuga tillsammans. På med bikini direkt och ner i poolen som fanns där, vi badade lite i sjön där också. På kvällen var det andakt och tillsammans blev det mycket tårar. Det är svårt att förklara för er som inte har varit med om det...


Dag 2. - Klockan 8 var det väckning och vi gick upp. Det var en super god frukostbuffé. Sedan var det morgonbön, mysigt värre! Nu var det lite lektion också det handlade om Kärlekspärlorna idag. Idag drog vi ut med en kanot i sjön och paddlade. Det var hur mysigt som helst, och gud vad mycket vi paddlade också ;) Bada i poolen idag med, OFC!<3 Andakt är det varje kväll och även idag var det känsligt...

Dag 3. - Lite lektion, idag var det dopets pärla. Vi gjorde lite teater uppsättningar till det. Idag var det kanot som gällde igen. Vi började med kanot men sedan en vanlig rodbåt. Jag och Embla hoppade av båten och bade där. Pooooolen var det sen! Vi badade med kläderna på också ;)

Dag 4. - Idag var det upptäcka öland på cykel som gällde, ca 5 mil blev det! Jag, Diana och Embla turades om på tandem, det är KUL kan jag lova! Vi var på Nordens största camping för att bada, äta, leka och fylla på godisförådet :P Vi åkte till ett ställe där vi shoppade, Vi tjejer köpte "I ♥Öland" tröjor. Lite fel när det gällde kartläsning blev det men efter lite punka och så hittade vi hem. På kvällen blev det filmkväll, super mysigt!!!


Dag 5. - Idag hade vi lektioner och vi gjorde två draman. Det är för kul asså! idag hade jag bestämt mig för att sola. På kvällen cyklade vi ner till havet och grillade, spelade, sjöng och gjorde stenfigurer.


Dag 6. - Idag på den lediga tiden cyklade jag och några tjejer till Löttorp. Vi handlade lite där. Jag har glömt att nämna att våran stuga var samlings stugan där alla var på kvällarna när vi lekte, busade, pratade, grät och skrattade.

Dag 7. -Sista "normala hel dagen" på Öland. På kvällen hade ungdomsledarna fixat ett disco och föreställning. Jag och mina tjejer uppträde också med lite gott & blandat. har aldrig skrattat så mycket som när Marcus kom ut och var utklädd! Fy va kul :P kanske ska nämna hans uppträdande med näsflöjt också... Vi var länge kvar i huset med sång,dans,bus och hel tokigt verkligen! Sedan var vi uppe hela halva natten :P

Dag 8. - Hem färd idag, usch vad tråkigt :( Vi hade mässa idag där alla hade en liten egen del. Vi packade ihop våra saker och tog bussen till Grankullavik. Vi träffade Gudrun Schyman som också skulle åka med båten. Båten gick till Gotland om ni inte har fattat det än... Kramade alla och hämtade väskan och hoppade på samma båt igen som gick till Nynäs. Personalen trodde att jag hade glömt att gå av. Dom kände igen min "I ♥Öland"  tröja :P

Kommentarer
Postat av: Amanda

ÅÅÅH jos du får skicka bilderna till mig<33

2009-06-29 @ 19:19:38
URL: http://amandasollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0