Fårötrippen

Nu kommer det iaf om Fårö resan!


Åkte mot Fårö och till Sudersand för att ta ett dopp och leka lite i sanden. Vattnet där var hyffsat varmt men lite sjögräs ivägen...
Åkte istället till Ekeviken där var vattnet underbart vackert, helt klart var det! Fast lite för kallt för min smak.
Sedan blev det pizza på Carlsson´s. Mamma passade på att blogga medans vi väntade men jag tänkte blogga i tältet där vi skulle sova denna natt... Men smart Jos?! vi var på fårö och där vi var fanns NO teckning :S Batterierna tog slut på BÅDA mina mobiler!!! Inte kunder jag låna de andras eftersom att teckningen inte funka :S
Vi åkte till naustaaurar (vet ej hur det svavas/uttalas)
Tältningen blev väl lite nybörjar aktig.. Men lite mysigt var det ändå! Skulle dock inte klara mer än en nattt, max!
Regnet kom inatt också fast bara lite :P
Fatta vilket kaos för mig: inga mobiler, ingen data, ingen teckaning, regn! Skulle nog inte klara ev mer än en natt, MAX ;)
Frukosten kom bl.a från SYsvisdöttrar vilket var underbart gott:)
På vägen hem hittade vi värsta blåbärs gläntan där vi stannade till lite.
Ett tappert försök att slå på mobilen och jag hann få ETT sms där det står att mitt kompis har gått ut-,- suck*
Innan vi far mot stan hittadevi till Blå Lagunen där vi tog ett dopp i det klarblåa vattet!
Sen var det äntligen hem, förbi affären för att komplitera det sista till medeltiden:P Det första jag gjorde var att sätta mig och ladda mobilen sedn svara på mina kära sms:D fast att kompis var slut...
Vattenvinnare är nog Ekeviken!

Nu på kvällen har jag, Olivia, Miranda, Anna och hennes lilllebror hjälpte såklart till att förstöra våra vita tröjor, och jag lovar att ingen kan tro att dom från början har varit vita!! haha^^
Kanske någon före och efter bild kommer imorron när dom är helt klara! Det bästa tipset är jord, vin, blåbär och vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0