Eld, brinn i natten !

Kom pracis hem från den omtalde eldkursen. Den var skoj, mycket skoj ! Fast tråkigt nog kändes det som att det kom ett virus med en vindpust och satte sig på mig. För nu är jag helt död i kroppen, huvudet och hela jag... Det hade inte med elden att göra för redan innan kände jag mig dålig, jag somnade till och med och vaknade med läxböckerna ovanför huvudet. Jag kanske har fått stress-till-prov-sjukan!

Men tillbaka till eldkursen då.
Jag har nu slukat eld ! Påriktigt det är sant, en brinnande fackla ner i strupen. Låter lite läbbigt och det är läbbigt.
När vi slukar använder vi lampolja, för bensin är alldeles för farligt jag menar liksom det finns risk om det kommer ångor in i strupen så sprängs man innombords ! :S
Fast vi fick "leka" lite med bensinen och låta elden brinna på kroppen. Det låter lite konstigt men det är så att med bensin så är det ångorna som brinner några millimeter ovanför huden, så har man bara elden där en liten stund är det inga problem.
Det är ett bra sätt att vaxa armarna på... Nej jag skoja bara, men det är sant att när man drar facklan och låter elden brinna på armarna så försvinner ju hårstråna där. Det säger bara -swich ! sen är det borta. TUR att håret är väl uppsatt...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya dig! Kram

2009-04-22 @ 21:56:54
Postat av: Diana

Haha, håret på armarna typ smälter ner xD

2009-04-22 @ 22:41:57
URL: http://kristhall.blogg.se/
Postat av: Carina

Det låter fascinerande, men lite farligt.

Du är tuff som vågar hålla på med att "tämja" elden.

Men akta dej för lågorna.

Kram

2009-04-23 @ 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0